Barion Pixel

Hogyan írj reklámszöveget?

A Gyógyító agy, gyógyító lelki kulcs hirdetés 1999-ben jelent meg nyomtatott sajtóban. 1 hét alatt 1240 db megrendelés érkezett a megjelenést követően a könyvre és több, mint 100 fő jelentkezett be tréningre. Felhasznált irodalom: David Ogilvy: Egy reklámszakember vallomásai, Park Kiadó, 1995.

Reklám

Két olyan törvényt szeretnék először megemlíteni, amiből az egyiknek nincs köze a reklámhoz, de mégis… Emil Coué az Elméd gyógyító hatalma című könyvében írta le a pozitív gondolkodás alaptörvényeit, melyből az első így hangzik: „Amilyen gondolat betölt, áthat és ural, az megvalósulni igyekszik, amennyiben ez emberileg lehetséges.” Emil Coué Gustave Le Bon, a tömeglélektan atyja, […]

7P modell a szolgáltatásmarketingben

A hagyományos McCarthy-féle 4P modell, amit a Termékmarketing részben már ismertettem, jól működik fizikai termékek esetén. De a szolgáltatásoknál még plusz elemeket is figyelembe kell venni. Ezért Booms és Bitner még 3P-t hozzátett, így a 7P modellt ismerheted most meg. A 4P már ismert lesz az előző részből, de itt is feltüntetem, hogy egyben lásd […]

Szolgáltatásmarketing

Mit jelent a szolgáltatás? A fizikai termékekkel ellentétben a szolgáltatás marketingje eltérő, mivel sokkal több mindent kell figyelembe venni az értékesítése során. Az idő egyre inkább azt mutatja, hogy a szolgáltatásmarketingben alkalmazott elvek átszivárognak a termékmarketing elvei közé is. Nézzük meg, hogy miről is van szó! Fizikai terméknek tekintjük azt a terméket, ami kézzel fogható, […]

4P modell a termékmarketingben

1. Product (Termék) Van, amikor a piac még nem érett egy jobb minőségű termék bevezetésére. Érdemes lehet az igényeket felmérni, mielőtt belevágsz valamibe. Külföldről akart egy cég importálni nagyon jó minőségű pamut ruházatot. A termékek organikus pamutból készültek, környezetbarát eljárással, amik drágító tényezők. Tökéletes, minőségi varrás. 3-4 nagy divatcéghez elvitték az árukat. A tulajdonosok sírtak […]

Termékmarketing

A termékmarketing feladata, hogy feltárja a potenciális vásárlók szükségleteit, valamint új igényeket igyekezzen felkelteni. Ha a termékmarketing jól átgondolt, akkor a termék szinte magát adja el. Mi a termék? Fizikai terméknek tekintjük azt a terméket, ami kézzel fogható, meg tudom nézni, fogni, szagolni, ízlelni vásárlás előtt és a megvásárlásával tulajdonjogot szerzek felette. Ezzel szemben a […]

Pozícionálás, szegmentálás

1990 előtt évente 2-3x lehetett banánt kapni a boltokban. Nem volt kérdés, hogy milyen banánt vegyünk. Azt vettük, ami volt és annyit, amennyit megengedtek, hogy vegyünk. Ma banánból 5-6 félét lehet venni folyamatosan, évszaktól függetlenül. A kibővített termékválaszték nehéz feladat elé állítja a vállalkozókat, legyenek gyártók, kereskedők. A nagy választékkal párhuzamosan megjelentek az egyéni igények, […]

Mi a marketing?

A marketingnek sok meghatározása van. A market szó piacot jelent, ahol a vevő és az eladó találkozik annak érdekében, hogy a vevő szükségletei, igényei kielégítésre kerüljenek. A rövid meghatározás szerint, a marketing egy piac orientált szemléletmód. Tágabb értelemben, olyan üzleti, vállalati stratégia, amely elemzi a piacot a külső-belső kapcsolatokra, a vevők, felhasználók igényeinek feltárására, különböző […]

Az üzleti tervhez csatolt dokumentumok

A mellékletbe kerülnek az ábrák, grafikonok, kimutatások, amelyek nem szervesen az adott részhez kapcsolódnak, vagy ott túl sok helyet foglalnának el és csak hivatkozunk rájuk. A csatolandó mellékletek körét általában a hitel elbírálói, pályázat kiírói meghatározzák. Jellemzően az alábbi dokumentumokat szokták csatolni: vállalkozói igazolvány, cégbejegyzés másolata (általában 1 évnél nem régebbi hiteles másolatot szoktak kérni), […]

Kockázatelemzés

A kockázatelemzés szintén fontos része lehet az üzleti tervnek, bár nem mindig szokták külön fejezetként megjeleníteni. Induló vállalkozásnál, váltásnál, változtatásnál (termék, vagy cégszerkezet stb.), tőke bevonásnál mindenképpen érdemes átgondolni a kockázatokat. Megmutathatja a vállalkozás gyenge pontjait és ugyanakkor segíthet felkészülni a váratlan helyzetekre. Persze ez nem csak marketinglépést jelenthet. Amikor kineziológusként kezdtem dolgozni és hirdettem […]